VIAMO vám umožňuje jednoducho, rýchlo, a bezpečne posielať peniaze na mobilné telefónne číslo príjemcu bez toho, aby ste poznali jeho bankový účet.
Ak máte účet s internetbankingom v partnerskej banke, môžete si stiahnuť a aktivovať smartfónovú aplikáciu VIAMO (iOS, Android) prostredníctvom ktorej môžete posielať peniaze.
Na posielanie peňazí cez VIAMO nemusíte vedieť, či má príjemca VIAMO aktivované, ani v akej banke má účet.
Prijímať peniaze poslané cez VIAMO môže každý bez predchádzajúcej registrácie a bez ohľadu na to, v akej slovenskej banke má účet.
Ak príjemca nemá VIAMO, dostane SMS správu, vďaka ktorej si môže na portáli VIAMO.sk jednoducho zvoliť bankový účet, na ktorý mu prídu peniaze.
↑ horeVIAMO je ZADARMO
Posielanie a prijímanie peňazí cez VIAMO je zadarmo. Ak si aktivujete VIAMO na posielanie, vo vašej banke neplatíte žiadne poplatky navyše. Pokiaľ niekomu pošlete peniaze, príde mu presne taká suma, akú ste zadali.
Prijímateľovi sa peniaze prevedú na jeho účet prostredníctvom elektronického prevodného príkazu. Príjemcu to niečo stojí iba v prípade, že mu jeho banka účtuje poplatok za prichádzajúcu platbu.
↑ horeÁno, pre klientov bánk, ktoré nemajú aplikáciu vo svojich farbách je určená univerzálna aplikácia VIAMO Plus. Viac na www.viamo.plus
↑ hore
Ak máte podnikateľský účet vo VÚB banke alebo OTP banke, váš účet môžete prepojiť s VIAMOM na posielanie peňazí.
Ak máte podnikateľský účet v Tatra banke, môžete si ho registrovať len na príjem peňazí. Pri pridávaní účtu vyberiete z ponuky "Iná banka" z tam môžete zadať váš podnikateľský účet.
↑ horePeniaze je možné:
Jednorazový výber
Na portáli viamo.sk/prijem zadáte bankový účet, kam majú byť prevedené peniaze. Nezáleží, v ktorej banke je účet vedený. Účet, na ktorý sú prevedené peniaze, nie je zapamätaný. Ak vám niekto opäť pošle peniaze, budete musieť znovu vypĺňať číslo účtu. O prichádzajúcich platbách ste vždy informovaný SMS správou.
Prijímanie peňazí po zaregistrovaní
V prípade, že vyplníte registračný formulár a vytvoríte si profil, všetky ďalšie platby na vaše telefónne číslo budú automaticky prevedené na zadaný bankový účet. Na portáli my.viamo.sk je možné prezerať transakcie a meniť nastavenia. O prichádzajúcich platbách ste vždy informovaný SMS správou.
Prijímanie a posielanie peňazí
Ak máte smartfón (iOS, Android), a účet v banke ktorá podporuje VIAMO, prostredníctvom portálu viamo.sk si môžete aktivovať VIAMO nie len na prijímanie ale aj na posielanie. Priradenie k bankovému účtu sa robí aktivačným prevodom (VÚB Banka), ktorým sa overujú dispozičné práva k účtu, alebo autorizáciou (Tatra banka, OTP banka). O prichádzajúcich platbách vás bude po aktivovaní informovať priamo aplikácia.
↑ horePokiaľ ste zabudli heslo do vášho VIAMO profilu, viete si ho obnoviť zadaním voľby „Zabudol som heslo“ na prihlasovacej stránke do portálu my.viamo.sk, kde je potrebné zadať telefónne číslo a overený email.
Pokiaľ ste si vašu emailovú adresu zatiaľ neoverili, kliknite na posledný overovací odkaz, ktorý vám bol zaslaný emailom.
Ak máte overený email, po zadaní voľby „Zabudol som heslo“, vám do schránky príde správa s postupom, ako zmeniť vaše heslo.
↑ horeAk máte verziu aplikácie 1.3.x a výššie, aplikáciu si viete aktivovať prihlásením. Na aktivačnej obrazovke aplikácie zadáte vaše VIAMO telefónne číslo a prihlasovacie heslo, a prepíšete overovací kód, ktorý vám príde v SMS.
Ak máte staršiu aplikáciu, aktivačný kód si možete vygenerovať po prihlásení na portáli VIAMO.sk.
V časti "Bankové účty a aplikácie" kliknite na tlačidlo "Viac". V tomto menu si môžete vygenerovať nový aktivačný kód, alebo deaktivať aktívne aplikácie.
↑ horeRokujeme ďalšími slovenskými bankami. Boli by sme radi keby sa zapojili. Určite pomôže, ak Váš záujem o službu VIAMO budete tlmočiť priamo vo vašej banke.
↑ horeAk pošlete peniaze niekomu kto ešte nie je registrovaný, v aplikácii v časti transakcie je platba zobrazená ako čakajúca. Prevodný príkaz sa z VIAMA odošle do banky až potom, ako si príjemca na portáli VIAMO.sk zadá číslo účtu, na ktorý mu majú byť prevedené peniaze.
Pokiaľ príjemca neprevezme platbu, kým je transakcia čakajúca, prevodný príkaz sa z vášho účtu nevykoná. Peniaze nie sú prevádzané na žiadny prechodný účet. VIAMO s prostriedkami nijako nedisponuje. Po vypršaní platby uvidíte túto platbu medzi transakciami ako neprevzatú.
↑ horePre aktiváciu VIAMA na platenie je potrebné mať účet v banke, ktorá podporuje platby prostredníctvom VIAMA a vlastniť telefón s operačným systémom iOS alebo Android.
Pri aktivácii sa pridáva bankový účet do VIAMO profilu. Overovanie prístupu k bankovému účtu sa vykonáva prostredníctvom aktivačného prevodu alebo autorizácie. Pri aktivačnom prevode sa prostredníctvom internet bankingu vykoná aktivačná platba z bankového účtu používateľa. Pokiaľ to banka podporuje, priradenie účtu môže byť vykonané autorizovaním v internet bankingu.
Po pridaní bankového účtu je možné aktivovať aplikáciu. Po overení SMS kódom sa na portáli VIAMO.sk vygeneruje šesťmiestny číselný aktivačný kód, ktorý zadáte do aplikácie na smartfóne. Po dokončení aktivácie, je možné ihneď posielať peniaze.
↑ horeCez VIAMO je možné posielať peniaze na ktorékoľvek telefónne číslo slovenských mobilných operátorov. Mali by ste si byť istý, že číslo, ktoré máte v zozname, ešte stále patrí človeku ktorému chcete poslať peniaze. Príjemca nemusí byť zaregistrovaný vo VIAMO v momente, keď sú mu posielané peniaze. Tým, že vie prijímať SMS, vie prijať overovací SMS kód, ktorý je generovaný pri výbere, a môže prijať peniaze jednorazovo, alebo po zaregistrovaní mu budú všetky nasledujúce platby automaticky prevádzané na jeho bankový účet. Pokiaľ príjemca ešte nie je registrovaný, peniaze od odosielateľa na neho počkajú jeden týždeň.
Zaplatiť viete taktiež za tovar alebo služby u vybraných obchodníkov, ktorí podporujú VIAMO platbu. Pri platbe iniciovanej prostredníctvom QR kódu, v záložke Platba firme stlačte "Načítať kód VIAMO platby".
Zaplatiť alebo prispieť na charitu sa dá aj prostredníctvom Platby zo zoznamu, kde si vyberiete z menu.
↑ horePríjemcovi príde informácia, že ste mu poslali peniaze, okamžite.
— V prípade, že má aplikáciu VIAMO, dozvie sa o tom cez notifikačnú správu.
— Pokiaľ nemá aplikáciu VIAMO, príde mu informácia v SMS správe.
Prevod peňazí je potom závislý od toho, z ktorej banky odosielateľ posiela peniaze a v ktorej banke má príjemca účet pre príjem VIAMO platby. Prevod v rámci jednej banky nastane obyčajne v ten istý deň. Medzibankový prevod môže trvať aj dlhšie, zvyčajne však na druhý deň.
Pokiaľ príjemca nie je registrovaný, peniaze na neho počkajú až jeden týždeň. To znamená, že transakcia vo VIAMO čaká, kým príjemca zadá číslo účtu, na ktoré mu majú byť doručené peniaze. Po zadaní čísla účtu príjemcu sa vykoná prevod podľa pravidiel ako pri registrovaných príjemcoch.
Pokiaľ peniaze príjemca neprevezme, transakcia sa nezrealizuje, to znamená že z účtu odosielateľa peniaze neodídu.
↑ horePre prijatie platby nie je potrebné, aby príjemca musel mať nainštalovanú VIAMO aplikáciu. Pre príjem postačuje registrácia príjemcu, kde príjemca zadal bankový účet, na ktorý mu majú chodiť platby. Tento účet môže byť v hocijakej slovenskej banke.
↑ horePrijímať platby s VIAMO je možné len so slovenským mobilným telefónnym číslom a bankovým účtom na Slovensku.
↑ horePri strate telefónu je potrebné okamžite odobrať zariadenie na portáli VIAMO.sk. Pokiaľ z nejakých dôvodov nie je možné odobrať zariadenie týmto spôsobom, používateľ je povinný zablokovať službu zavolaním na zákaznícku linku banky.
↑ horePokiaľ vaša nová banka podporuje VIAMO, nový účet si môžete pridať cez portál VIAMO.sk. Pokiaľ vaša nová banka VIAMO nepodporuje, nový účet môžete nastaviť na prijímanie platieb.
↑ horeV prípade zmeny telefónneho čísla, si stačí v nastaveniach zmeniť telefónne číslo na ktoré je služba aktivovaná. Pri tejto zmene, je potrebné mať pri sebe obe SIM karty, keďže overovacie SMS správy sa posielajú na staré, aj nové číslo.
↑ horeNanovo si aktivujte aplikáciu cez portál www.VIAMO.sk.
↑ horeAk sa niekto dozvedel váš PIN kód, ihneď si ho zmeňte! Aplikáciu si cez portál VIAMO.sk, alebo priamo v aplikácii deaktivujte a pri opätovnej aktivácií si zvoľte nový PIN kód.
↑ horePosielanie peňazí v aplikácii VIAMO je chránené štvormiestnym PIN kódom. Odporúčame vám zvoliť jedinečný PIN (nie napr. 0000, alebo 1111). Po troch nesprávnych pokusoch zadať PIN sa aplikácia deaktivuje, takže ju nie je možné zneužiť. Aplikácia sa dá opätovne aktivovať cez portál VIAMO.sk.
↑ horeProfil na VIAMO sa dá zrušiť priamo na VIAMO.sk. Zrušením profilu sa automaticky deaktivujú aj aplikácie na mobilných zariadeniach.
V prípade zmeny telefónneho čísla nie je potrebné rušiť profil, stačí si v nastaveniach zmeniť telefónne číslo. Pri zmene telefónneho čísla, je potrebné mať pri sebe obe SIM karty, keďže overovacie SMS správy sa posielajú na staré, aj nové číslo.
↑ horeAplikáciu si môžete deaktivovať priamo z aplikácie VIAMO v záložke „Informácie“, alebo z portálu VIAMO.sk, v časti „Bankové účty a aplikácie“ kde vyberiete voľbu odobrať zariadenie. Pokiaľ používate viac aplikácií VIAMO na viacerých mobiloch, v menu si vyberte na ktorom zariadení chcete deaktivovať aplikáciu.
↑ horePokiaľ chcete niekomu požičať telefón, na ktorom je aktivovaná aplikácia, odporúčame ju predtým deaktivovať. V aplikácii VIAMO v záložke „Informácie“ nájdete tlačidlo „Deaktivovať“, ktoré z telefónu vymaže všetky údaje spojené s VIAMOm.
Pokiaľ ste aplikáciu nedeaktivovali na telefóne, môžete ju deaktivovať aj prostredníctvom portálu VIAMO.sk v časti „Bankové účty a aplikácie“ kde vyberiete voľbu odobrať zariadenie.
Aplikáciu viete opätovne aktivovať na VIAMO.sk.
Pokiaľ ste aplikáciu nedeaktivovali, posielanie peňazí je chránené štvormiestnym PIN kódom. Uistite sa, že nikto nepozná váš PIN a nemôže aplikáciu zneužiť.
↑ horePre prístup k transakciám a posielanie peňazí cez aplikáciu VIAMO potrebujete prístup na internet. Služba funguje aj cez pripojenia WiFi, no to nie je vždy dostupné. Pre plnohodnotné používanie aplikácie VIAMO preto odporúčame si aktivovať mobilné dáta u vášho mobilného operátora.
↑ horePre príjem peňazí nie je potrebné pripojenie na internet. Ak nemáte aktivovanú aplikáciu, o prichádzajúcich peniazoch budete informovaný cez SMS správu. Ak máte aktívnu aplikáciu VIAMO, informáciu o prichádzajúcej platbe dostanete do aplikácie VIAMO po pripojení mobilu na internet.
↑ horeAplikácia využíva najnovšie štandardy v zabezpečení komunikácie medzi aplikáciou a serverom. Pre šifrovanie komunikácie sú použité štandardy pre elektronický podpis a PKI infraštruktúra. Aplikáciu VIAMO nie je možné skopírovať z jedného telefónu a použiť v druhom.
Pre zabezpečenie služby proti zneužitiu je bezpodmienečne nutné dodržiavať podmienky používania služby VIAMO, s ktorými ste vyjadrili súhlas pri registrácii. Podmienky používania služby a obchodné podmienky nájdete na stránkach VIAMO.sk.
↑ horeOdkaz na aplikáciu nájdete na stránke VIAMO.sk, alebo na „Google Play“ alebo Apple „App Store“, keď do vyhľadávania zadáte výraz „VIAMO“.
↑ horePrijímanie peňazí
Pre prijímanie peňazí stačí mať telefón ktorý vie prijať SMS s overovacím kódom. Príjemca nepotrebuje internetové pripojenie na svojom telefóne. Príjem platby môže urobiť na počítači: v prehliadači zadá stránku www.viamo.sk/prijem a po registrácii na stránke mu budú všetky ďalšie platby chodiť na jeho zvolený bankový účet bez potreby ho znovu zadávať. V SMS správe príde príjemcovi len informácia, že mu boli poslané peniaze.
Posielanie peňazí
Pre posielanie peňazí je potrebné mať smartfón a účet v banke ktorá podporuje VIAMO. Aplikácia VIAMO momentálne funguje na operačných systémoch iOS (iPhone, iPad, iPod Touch) alebo Android (od verzie 2.2).
Poznámka: iPad, iPod Touch, tablety a iné zariadenia bez možnosti prijať SMS, môžete použiť v tom prípade, že máte aj mobilný telefón s telefónnym číslom, na ktorý môžete prijať overovací SMS kód.
↑ horePokiaľ nevlastníte telefón s podporovaným operačným systémom, aplikáciu môžete nainštalovať aj na ďalších zariadeniach, ako je napr. iPad, iPod Touch, alebo na tabletoch, na ktorých beží operačný systém Android.
Pokiaľ nemáte ani takéto zariadenia, stále sa vám oplatí zaregistrovať. Po pridaní bankového účtu do vášho VIAMO profilu, vám budú všetky platby na vaše telefónne číslo automaticky prevádzané na váš bankový účet a o prijatej platbe budete okamžite informovaný prostredníctvom SMS správy.
Podpora ostatných operačných systémov mobilných telefónov zatiaľ nie je v pláne.
↑ horeSlužbu VIAMO môžete používať s viacerými telefónnymi číslami aj aplikáciu VIAMO môžete používať na viacerých smartfónoch.
↑ horeVo svojom VIAMO profile môžete mať okrem hlavného telefónne čísla aj dve ďalšie telefónne čísla. Platba odoslaná na ktorékoľvek z týchto čísiel, bude prevedená na váš účet na príjem.
↑ hore
Pokiaľ máte účty vo viacerých bankách, ktoré podporujú VIAMO, môžete si ich priradiť k vášmu profilu. Ku každému účtu v banke si môžete stiahnuť a aktivovať aplikáciu VIAMO konkrétnej banky. Odchádzajúce platby, ktoré ste urobili z hociktorej z nich, resp. prijaté peniaze vidíte rovnako vo všetkých aplikáciách VIAMO.
Pre prijímanie peňazí na vaše telefónne číslo, si môžete zvoliť len jeden z účtov.
Pokiaľ ste doteraz používali na príjem účet v banke, ktorá nepodporuje VIAMO, a pridali ste si účet v banke, ktorá podporuje VIAMO, na príjem môžete použiť už len účet v banke ktorá VIAMO podporuje.
↑ horePokiaľ už máte účet v banke, ktorá podporuje VIAMO, nemusíte si otvoriť nový. Služba pracuje nad bežným účtom.
Pokiaľ chcete používať VIAMO na posielanie peňazí, a nemáte účet v banke, ktorá službu podporuje, musíte si ho vytvoriť nový.
↑ horePrichádzajúce a odchádzajúce platby, realizované cez VIAMO, nájdete v aplikácii VIAMO v záložke transakcie. Nájdete ich tiež na portáli VIAMO.sk. Všetky operácie realizované cez VIAMO budú zobrazené aj vo výpise vášho bankového účtu.
↑ horeKaždá realizovaná platba sa okrem aplikácie a portálu VIAMO.sk, zobrazí aj na výpise z účtu alebo v prehľade platieb v internet bankingu.
↑ horePo treťom nesprávnom zadaní PIN kódu sa aplikácia VIAMO deaktivuje. Po deaktivovaní aplikácie musíte opätovne aktivovať aplikáciu pridaním zariadenia na portáli VIAMO.sk v časti "Bankové účty a aplikácie" po kliknutí na tlačidlo "Viac".
↑ horePokiaľ ste pri odosielaní platby zadali nesprávne telefónne číslo, prípadne príjemca platby nemá v profile priradené správne číslo bankového účtu, kontaktujte svoju banku. Banka v rámci reklamačného konania zistí príjemcu mylnej platby a zabezpečí riešenie situácie v súlade so zákonom o bankách.
↑ horeNapíšte nám priamo cez kontaktný formulár